Fantázia sa vynára z hyperpriestoru

číslo 35 pod vianočným stromčekom

Motory Fantázie sa na začiatku tohto roka rozbehli celkom nádejne, všetko vyzeralo pozitívne, farebne a veselo, až kým…

…kým sa nenarušilo časopriestorové kontinuum a Fantázia náhle nezmizla do hyperpriestoru. Časť posádky bola hibernovaná, časť sa snažila nájsť cestu a odpilotovať loď do tej správnej galaxie. Keď sa nám už dlho nedarilo pristáť u vás s Fantáziou, tak sme v novembri vyslali aspoň malý prieskumný raketoplán – zborník poviedok finalistov Ceny Fantázie, aby ste vedeli, že naša posádka robí všetko pre návrat domov. No a nakoniec sa predsa podarilo. Stretli sme totiž takého starého pána v červenom, ktorý na nás zakričal: „Ho-ho-hooou!,“ ukázal nám cestu rovno pod vianočný stromček a švihol bičom svoj záprah sobov aby tiež postíhal, čo treba. Musí byť predsa každému jasné, že hyperpriestor na svoju každoročnú prácu využíva práve ON, ako inak by to zvládal? …

Tridsiatepiate číslo Fantázie vznikalo dlho kvôli problémom vo vydavateľstve. Pracovať sme však neprestali a už niekoľko dní je Fantázia v tlačiarni, v ktorej sa robí všetko pre to, aby ste sa mohli začítať do jej fantastických stránok už počas sviatkov. Verím, že keď budete mať v rukách novú Fantáziu, zabudnete na dlhé mesiace čakania a do čítania sa pustíte s radosťou. Tri čísla za rok nie je potešujúci výsledok ani pre nás, no tridsaťpäť čísiel Fantázie, aktuálnych 72 strán a farebné strany – to sú veci, o ktorých sme pred rokmi len snívali. A verte, že snov stále neubúda a Fantázia tu bude aj v budúcom roku.

Anotáciu k číslu 35 si prečítate už onedlho…


19. decembra 2005
Ivan Aľakša