Fantázia na Lithewe 2003

Už v týchto dňoch sa pod hradom Lietava neďaleko Žiliny konajú workshopy stredovekých bojových umení a remesiel, ktoré vyvrcholia v sobotu 21. júna na 3. ročníku medzinárodných stredovekých hier LITHEWA 2003. A fantasy program na Lithewe zabezpečuje Občianske združenie Fantázia. Čo vás teda čaká?

V sobotu 21. júna sa uskutoční program pre verejnosť s ukážkami bojových umení, historického šermu, so stredovekou náladou, ale aj s umelcami, s divadelníkmi a hudobníkmi. Všetky podstatné informácie nájdete na stránke festivalu www.lithewa.sk.

So špeciálnym fantasy programom sa na festivale podieľa aj Občianske združenie Fantázia. V stánku vyhradenom pre Fantáziu vystúpia naši hostia a spolupracovníci s nasledujúcim programom: Alexandra Pavelková („Lady fantasy“):

  • čítačka z pripravovanej fantasy knihy Zlomená přísaha (pokračovanie úspešnej fantasy zbierky Prokletá přísaha) + autogramiáda s autorkou.

Ďuro Červenák:

  • čítačka z pripravovaného fantasy románu zo slovanskej Veľkej Moravy o černokňažníkovi Roganovi + autogramiáda s autorom.

Lucia „Nefertiti“ Droppová:

  • prednáška o upíroch v literatúre a filme spojená s videopásmom.

Rastislav Weber:

  • fantasy v literatúre, originalita vo fantasy a už jestvujúce fantasy svety autorov ako Howard, Tolkien, Cherryhová…

Dr. Miloš Jesenský:

  • prednáška „Upíri v dejinách Európy.“
  • dokument o natáčaní „Upíra Nosferatu“ na Slovensku.

Ivan Aľakša:

  • fantasy v časopise Fantázia a možnosti publikovania fantasy na Slovensku.

Mišo Spáda (Hlboký hrob):

  • stredoveká literatúra (hrdinský epos, artušovské legendy) + na záver recitácia časti BEOWULFA v staroangličtine.

Peter Páluš & Roman Budke (Hlboký hrob):

  • Hlboký hrob na internete.

Michal Löwy (Hlboký hrob):

  • čítačka z literárnej tvorby + výstavka výtvarných prác.

Kníhkupectvo Brloh:

  • predaj kníh a RPG hier.
  • prezentácia kartovej RPG hry Pán prsteňov.

Pozývame vás na stretnutie s Fantáziou, pozývame vás na Lithewu 2003!


16. júna 2003
Fandom SK - PR