Fantázia 44

Veľkolepé finále románu a omnoho viac fantastickej zábavy

fantazia44-obalka

Historicky prvý román Juraja Červenáka vydaný v slovenskom jazyku – na pokračovanie v časopise Fantázia sa končí vo veľkolepom finále s názvom Mínótaurova pomsta – vo Fantázii č. 44. Čo vás čaká ďalej? Vydrží Matej Balúch sám v drevenici v opustenej a zasneženej osade v horách až do Hromníc? Hlavne, keď v noci z vonka počuje vržďanie snehu a zjavne to nie sú tuláci, pytliaci, ani zlodeji? Stačí sa len začítať – to sa vracia Dušan Fabian s ďalším mrazivým príbehom. A zimomriavky prechádzajú po tele aj z poviedky Tri farby, napísanej pred vyše 10 rokmi, ale aktuálnej možno ešte viac dnes, ako vtedy. Smutno je nielen z toho, ale aj preto, že jej autor, Štefan Huslica, nás náhle opustil pred Vianocami. Števo stál pri znovuoživení časopisu s poviedkou v čísle 41, dnes si pripomína Fantázia pamiatku jednej z najväčších osobností novodobej slovenskej literárnej fantastiky.

„Sme parchanti z vlastnej vôle, alebo nás takých stvoril Boh?“ pýta sa v rozhovore pre Fantáziu Martin „Jafff“ Moudrý, 29-ročný autor splatter-románov, ktorých základný kompozičný princíp v podstate vystihuje jeho azda najčastejšie používaná replika: „a bude hůř“… To však neplatí pre Fantáziu – literárna časť pokračuje knižnými recenziami, rubrikou o literárnej fantastike na sieti a článkom Miloša Ferka o histórii historických románov a pôvodcovi ich dnešnej podoby Walterovi Scottovi. Prečítajte si tiež správu doplnenú fotografiami z odovzdávania Ceny Fantázie 2008.

Scifisti si prídu na svoje v rubrike spoločenských hier, ktorá je tentoraz zameraná na hry s nálepkou „sci-fi“ a aj v rubrike video- a PC hier sa nájde niekoľko fantastických vychytávok – postapokalyptických a mimozemských, ale aj umelecky pozoruhodných fantasy svetov. Nechýba ani ten dnes najväčší a najúspešnejší – svet Warcraftu

Rastislavovi Jančuškovi sme už raz vo Fantázii písali, tentoraz priblížime v rozhovore svet figúrkových miniatúr, ktorým sa už dvadsať rokov venuje a v minulom roku získal bronzový kríž na súťaži v Španielsku. Do rubriky Fotosession Fantázie zavítal samotný kráľ rockenrollu z doby, keď sa naučil svoj tanec od Forresta, Forresta Gumpa.

V rubrike komiksov popri recenziách pokračuje Vojtěch Čepelák vo výpočte komiksov, ktoré si bezpodmienečne musíte prečítať, ani-mangáči si užijú popri anime novinkách a mange v češtine aj veľký článok o netradičných hrdinkách v anime. A Mischo Jedinák pokračuje autorským stripom Kruhy v obilí.

Fanúšikovia filmov a seriálov sa dočkajú pokračovania výpočtu najočakávanejších filmov tohto roka, predstavovačiek a recenzií aktuálnych a zaujímavých seriálov a filmov vrátane filmového Súmraku, ktorý sa momentálne zatiahol nad dievčenskými srdcami… Nezúfajme, Jim Carrey predsa na všetko musí odpovedať „Yes“ a ako vraj povedala monumentálna pani Fudžimotová, všetci sme vlastne len morská pena. Mestským legendám sa venuje pôvodný český seriál Černá sanitka a do jeho zákulisia nahliadneme v článkoch o zaujímavostiach, natáčaní seriálu a v rozhovore s jeho autorom.

Fantázia 44 prináša popri spravodajstve z fantastických žánrov tiež zaujímavé fanúšikovské fotografie z foťákov svojich čitateľov a v neposlednom rade je to až 7 rôznych súťaží o zaujímavé ceny, ako napríklad tričká k filmu Súmrak, knihy Nov a Meno vetra, spoločenské hry, kôpka Brlohdolárov, exkluzívna figúrka ku hre World of Warcraft a cena najväčšia a prinášajúca do vašich obývačiek najviac zábavy – hra Guitar Hero World tour aj s gitarou!!!

Časopis Fantázia zoženiete od 24. januára v novinových stánkoch a trafikách na celom Slovensku, v sieti predajní Brloh a tiež v e-shope www.press.sk, kde si môžete časopis Fantázia už aj predplatiť. Od aktuálneho čísla bude možné Fantáziu kúpiť aj v Českej republike – v Prahe v kníhkupectve Fantasya, v Ostrave (Matrix) a v Brne (Arrakis). Zároveň je možné si Fantáziu predplatiť cez spoločnosť Magnet press aj do Českej republiky.

Fantázia 44 (obsah):

  • Krátke správy zo sveta popkultúry
  • Fanstyle: Fanfoto „Našiel sa Batman“, Brloh výbeh „V znamení World of Warcraft,“ Výletník Fantázie „Smrtonosné fontány“
  • Seriály: Mad men, Studio 60, Dolhouse, Dva a pol chlapa, Čo skrýva Čierna sanitka?
  • Filmy: Súmrak, Austrália, Podivuhodný príbeh Benjamina Buttona, Deň, keď sa zastavila Zem, Yes man, Ponjo na útese, Underworld: Vzbura lykanov, Najočakávanejšie filmy roku 2009
  • Hudba: soundtracky (Udalosť, Rallye smrti), kovové disky (Scars on Broadway, Jeff Loomis, Destruction, Savage circus)
  • Karta seriálu a karta postavy: Yin yang yo!, Lucky Luke
  • Figúrky: Rastislav Jančuška (rozhovor): „pri niektorých miniatúrach sa až zastavuje rozum…,“ fotosession Fantázie: Elvis / Jailhouse rock
  • Hry: World of Warcraft v Brlohu, Fable 2, Gears of War 2, Mŕtvy vesmír, Guitar hero: Rockom kovaný kus entertainmentu, Prince of Persia, Mirror‘s edge, Resistance 2
  • Spoločenské hry: Dobyvatelé vesmíru, Galaxy trucker
  • Komiks: Top 10 komiksov, Ultimates, Donžon, Punisher, Michal Jedinák: Kruhy v obilí
  • Animanga: Novinky jeseň / zima 2008, Manga po česky, Netradičné hrdinky
  • Literatúra: Cena Fantázie pre Líviu, rozhovor s Martinom Moudrým, Rogerland (fantastická literatúra na sieti), Miloš Ferko: Umocnená história, knižné recenzie
  • Román na pokračovanie: Juraj Červenák: „Sekera z bronzu, rúno zo zlata“ (ukončenie románu)
  • Poviedky: Dušan Fabian: „Dvadsiaty šiesty kríž“, Štefan Huslica: „Tri farby“

23. januára 2009
Fandom SK - PR