Fantázia 26 v znamení výnimočných poviedok

Najnovšia Fantázia sa tentoraz nesie v znamení výnimočných poviedok. Podľa hneď prvej „Hej MacDonald farmu mal“, od amerického spisovateľa Mike Resnicka, by mali byť riešením potravinového problému ľudstva geneticky vyšľachtené kompletne zužitkovateľné zvieratá „pampúsi“. Ale čo s tými, ktoré pred odchodom na bitúnok kričia „Ideme do neba vidieť Boha?“ Poviedka bola v minulom roku nominovaná na cenu Hugo – najvýznamnejšiu cenu vo fantastike na svete. Slovenské poviedky otvára víťaz najvýznamnejšej slovenskej literárnej súťaže Poviedka 2003 Jozef Girovský s víťaznou poviedkou „Zmok“. Ďalších päť slovenských poviedok tvoria finálové práce účastníkov poviedkovej súťaže časopisu Fantázia Raketa 2002, teda Ďura Červenáka, Michala Jedináka, Ladislava Kravčíka, Zusky Minichovej a Michala Spádu. Rozhodnite aj vaším hlasom, ktorá je skutočne najlepšia a vyhrajte aj vy… O tom, ako bojujú legionári sci-fi v súťaži Poviedka sa dozviete z článku jedného z porotcov – Mareka \„Hyenu\“ Eliáša. A vyhlasovateľ súťaže Koloman Kertész Bagala zasa v rozhovore hovorí, že fanúšikovia sci-fi prižmurujú oči nad kvalitou poviedok. Český bestsellerový autor Jiří Kulhánek nedokáže vraj bez násilia vyplniť ani daňové priznanie a o čom bude nový Santiago, to prezrádza Mike Resnick v krátkom interview. Chcete vedieť, čo napísal Neil Gaiman pre Fantáziu a pre svojich čitateľov na Slovensku? Nemáme vraj prestať snívať nebezpečné sny – možno aj vďaka článku Lucie \„Nefertiti\“ Rajmanovej \„Upíri sú sexy, kam sa hrabe Dracula!\“ Vo Fantázii 26 dočítame rubriku fantastická biológia o morálnych aspektoch klonovania od Gustáva Murína a vrátime sa aj k fantastickej poézii. Fanúšikovia tvrdej hudby pozor! Čítate fantasy a počúvate Blind Guardian? Tak to si nemôžete nechať ujsť festival Fantasy metalfest s koncertom Blind Guardian, o ktorom sa rozprávame s organizátorom Milanom Škodom. A kto chce koncert ozaj navštíviť, môže vo Fantázii vyhrať backstage lístok na stretnutie s členmi kapely v zákulisí. Ozaj – hudba – viete, aký je soundtrack filmu Matrix Reloaded? Absolútna megapecka! No jasné – rozporuplný Matrix Reloaded… Prečítajte si názory Ďura Červenáka a Ďura \„Mad\“ Maxona na túto filmovú pecku a nezabudnite ani na recenziu Animatrix, či ostatné filmové recenzie. Komix sa už vo Fantázii stáva pravidlom, tentoraz to je dielko Ľudovíta Mikulu \„Deus ex Machina\“ – ako to vlastne bolo s Deep Purple? Fantázia 26 s obálkou od Autora Dee, možno nového objavu slovenskej \„maľovanej\“ fantastiky sa v predaji objaví na začiatku týždňa, keď ju dostanú aj predplatitelia. Na záver ešte jedna pecka – nenechajte si ujsť skvelé odhalenie redakcie časopisu Fantázia – bratia Wachowski kopírujú!!! A to nie od hocikiaľ, ale dokonca aj z Istroconu! Neveríte? Tak čítajte Fantáziu. A pri tejto príležitosti – Istrocon 2003 bude 12. – 14. septembra, uvidíte Terryho Pratchetta a už dnes môžete vypĺňať hlasovací lístok Ceny ISTRON, ktorý je priložený v najnovšej Fantázii.


14. júna 2003
Ivan Aľakša