Fantázia 01 / 2011 (54)

Vizuálne filmové orgie na stránkach Fantázie

fantazia-01-2011-obalka
fantazia_54_promo-FB_02-hra-manga
fantazia_54_promo-FB_03-pikosky
fantazia_54_promo-FB_04-serialy
fantazia_54_promo-FB_05-filmy

Po troch stovkách gréckych vyšportovaných chlapov v slipoch a krvavých plášťoch príde v apríli na plátna kín šestica sexi kočiek z blázinca bojujúca proti drakovi, vzducholodiam, veľkým robotom a samurajom. Šialenstvo? Nie! Zack Snyder… Režisér filmov 300, Strážcovia či Úsvit mŕtvych prináša do kín nový projekt s názvom Sucker Punch a tento sexi film dominuje aj stránkam prvého tohtoročného čísla Fantázie vrátane obálky s hlavnou hrdinkou Baby Doll. Orgie súčasnej počítačovej filmovej mágie sú však doplnené o vizuálne filmové „predpočítačové“ orgie spred 50 rokov – v podobe rovnako obsiahleho materiálu o českom kúzelníkovi filmového sveta Karlovi Zemanovi, ktorý by nedávno oslávil 100 rokov od svojho narodenia.

Mŕtvoly ožívajú na uliciach v americkom seriáli The Walking Dead, o ktorom v seriálovej sekcii Fantázie píše Ďuro Červenák. Nový autor seriálovej sekcie Ivan Krasko si posvietil na americký seriálový krimi-hit Rizoli & Isles s dvoma sexi vyšetrovateľkami a zlatému fondu rodinného mainstreamu zasa dominuje dvojica anglických agentov Body a Doyle – známi Profesionáli. Vo filmoch si môžete pozrieť prehľad chystaných filmov na rok 2011 – na čo sa ťešiť, ale aj čoho sa báť. Kinami tiež prefrčal Zelený sršeň aj so starým dobrým aziatom Katom (Pamätáte si na: „Kato, kde jsi, ty žlutá opice?!“)

Hudobná sekcia sa rozrástla popri metalových recenziách a muzikále o rubriku konceptuálnych albumov, tentoraz so skupinou Genesis. Tak, ako pri filmoch, aj v hernej rubrike nájdete prehľad hitov, ktoré nás čakajú v tomto roku, na rade je však aj Killzone 3 a recenzie ďalších herných noviniek. Spoločenským hrám dominuje Arkham Horror s neskutočnou temnou atmosférou a príbehom, ktorý hráčov úplne pohltí.

S obrázkami pokračuje Fantázia aj v komiksovej a manga sekcii – komiksovými recenziami, stripom Kruhy v obilí od Mischa Jedináka a pokračuje v minulom čísle začatou rubrikou Cosplay s najzaujímavejšími kostýmami z minuloročného festivalu Istrocon. Šéfka anime-sekcie Miyu predstavuje v profilovom texte tvorbu autora Kazuoa Inoueho a Lia si zase posvietila na veľkolepý fantasy epos Dvanásť kráľovstiev (Juuni Kokuki).

Bezmála štyridsať strán venovaných literatúre je tentoraz zaplnených predovšetkým výbornou poviedkou Vakcinátor autora Michaela Marshalla Smitha, ktorého veľký profil vrátane rozhovoru sme uverejnili už v minulom čísle Fantázie. Jeho knižnú novinku z produkcie vydavateľstva Epocha môžete v súťaži aj vyhrať. Slovenskú fantastiku tentoraz prezentuje ďalší autor spomedzi súťažiacich v Cene Fantázie 2010 – Marek Kolcun s fantasy poviedkou Vyhnanec z Lebbenu. V rubrike literárne svety predstavuje Aneta Čižmáriková svoju srdcovku – Stopárovho sprievodcu galaxiou od Douglasa Adamsa. Miloš Ferko sa venuje tentoraz psom v literatúre a Fantázia je zakončená recenzia literárnych noviniek plus tradične jednej „starinky“ zo zaprášenej police.

Prvá tohtoročná Fantázia ponúka stovku strán fantastického čítania, pričom toto číslo obsahuje aj dvojstranovú listáreň plnú vašich názorov na minuloročné fungovanie časopisu vybratých z ankety v poslednom čísle. Ak budete písať, môžu sa vaše názory objaviť aj v nasledujúcej listárni.

Fantáziu 1/2011 si môžete kúpiť v stánkoch a trafikách siete Mediaprint kapa, v kníhkupectvách siete Brloh a po prvýkrát aj v sieti kníhkupectiev Panta rhei. Prípadne si môžete časopis predplatiť!


18. marca 2011