Fantastické tipy na týždeň 7. – 13. augusta 2023

Vitajte pri ďalšom tohoročnom vydaní nášho prázdninového servisu, v ktorom vás informujeme o podujatiach zaujímavých pre fanúšikov fantastiky a alternatívneho životného štýlu. Na tento týždeň sme pre vás vybrali stredovek, noc strašidiel a hradné slávnosti.

Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


Festival Stredovek

Anotácia

Rytiersky turnaj, besedy a prednášky popredných odborníkov, divadelné predstavenie, hromadnú bitku, súboje bojovníkov, hudbu a mnoho ďalšieho ponúka program festivalu.

Miesto konania podujatia: Pevnosť Bzovík

Termín podujatia: 11. a 12. augusta 2023

Vstupné: podrobnosti uvedené na stránke organizátora podujatia

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Stránka organizátora podujatia.


Noc strašidiel

Anotácia

Čerti, bosorky, obor, tajomný černokňažník, zmok…a množstvo ďalších strašidiel a strašidielok aj tento rok zavíta do Archeoparku Hradisko v Lipanoch.

Miesto konania podujatia: Archeopark Hradisko, Lipany.

Termín podujatia: 12. augusta 2023 od 17:00 do 22:00 hod.

Vstupné: neuvedené

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Facebookovská stránka organizátora podujatia.


Matúšove hradné slávnosti

Anotácia

Zažite jedinečnú atmosféru starých čias priamo na jednom z najvýznamnejších hradov svojej doby. Píše sa rok 1310 a Matúš Čák Trenčiansky zvoláva pánov na snem konajúci sa na jeho hrade, aby spolu prerokovali najrôznejšie diplomatické udalosti roka a spoločne sa zabavili. V areáli hradu sa rozložia rôzne šľachtické rody združujúce Projekt Donč od západného Slovenska cez Čechy až po východné Slovensko. Budete môcť nazrieť do dobových táborov a do viac ako 30-tich stanov, ktoré budú prezentovať bývanie, stravovanie či kúpeľníctvo, šľachty i poddaných. Na podujatí bude viac ako 100 účastníkov v historizujúcich dobových kostýmoch zastupujúcich rôzne spoločenské vrstvy. Okrem dobových remeselníkov Historickej skupiny Schatmansdorf ako sú minciar, sviečkar, tokár a iné budú môcť návštevníci ochutnať aj klasické pokrmy priamo z dobovej kuchyne. Počas podujatia budete mať možnosť vidieť ukážku hodovania šľachty priamo v Barborinom paláci, pánsky šermiarsky turnaj, kde si zmerajú sily tí najlepší z najlepších, vlajkový lukostrelecký turnaj a tanečné vystúpenia skupiny Vinedi, sokoliarke vystúpenia skupiny Falconarii a iné.

Miesto konania podujatia: Trenčiansky hrad

Termín podujatia: 12. augusta 2023 od 9:00 do 19:00

Vstupné: uvedené na stránke organizátora

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Stránka organizátora podujatia.


Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


7. augusta 2023
Fandom SK