Fantastické tipy na týždeň 24. - 30. júla 2023

Vitajte pri ďalšom tohoročnom vydaní nášho prázdninového servisu, v ktorom vás budeme informovať o podujatiach zaujímavých pre fanúšikov fantastiky a alternatívneho životného štýlu. Na tento týždeň sme pre vás vybrali prehliadku gigantov z minulosti, stredoveký deň a prípravu na vedeckú dráhu.

Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


Giganty z doby ľadovej

Anotácia

Príďte sa pozrieť, ako vyzeral skutočný mamut. Vráťte sa prostredníctvom výstavy o 10 000 rokov späť do minulosti. Spoznajte vtedajších najväčších a najzaujímavejších obyvateľov našej planéty. V plnej kráse a veľkosti sa vám predstaví 18 vyhynutých tvorov z doby ľadovej z rôznych častí sveta a 3 kostry, ktoré boli vytvorené podľa najnovších vedeckých poznatkov. Výstava ponúka jedinečnú príležitosť prezrieť si zvieratá zblízka, uvedomiť si ich ohromujúcu veľkosť a zoznámiť sa nielen s ich skutočnou podobou, ale aj so spôsobom ich života.

Miesto konania podujatia: Senecké jazerá – sever (za aquaparkom)

Termín podujatia: 1. jún 2023 až 31. august 2023

Vstupné: uvedené na stránke organizátora

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností.


Stredoveký deň

Anotácia

Program:

12:00 Otvorenie podujatia a oboznámenie s táborom a remeslami
13:00 Kaukliarske vystúpenie
14:00 Sokoliari Horus
15:00 Slávnostný sprievod
16:00 Nevera po rytiersky
17:00 Finta na 3 ťahy
18:00 Ukážka historickej lukostreľby
19:00 Stredoveký (živý) šach
20:00 Bitka
20:30 Dobová hudba Valar
21:30 Ohňová show Hector Firewokrs
22.00 Fakľový sprievod
Ďalej zažijete: jarmok v remeselnej uličke s množstvom ukážok stredovekých remesiel, stredoveký tábor, dobová hygiena a lazebníctvo, stredoveká kuchyňa, kaukiarske scénky, potýčky…

Miesto konania podujatia: Žilina, Mariánske námestie

Termín podujatia: 28. 7. 2023

Vstupné: neuvedené

Zdroj informácií a viac podrobností: Stránka organizátora podujatia.


Malý výskumník

Anotácia

Deň plný pokusov a zábavy. Usporiadateľ: Amavet, Jasiv, o.z., ZŠ Divín, Obec Divín, OSSKP-Divín.

Miesto konania podujatia: Divín, Zichyho kaštieľ

Termín podujatia: 29. 7. 2023 od 11.00

Vstupné: voľné

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Stránka organizátora podujatia.


Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúcich týždňov.


24. júla 2023
Fandom SK