Fantastické tipy na týždeň 10. - 16. júla 2023

Vitajte pri druhom tohoročnom vydaní nášho prázdninového servisu, v ktorom vás budeme informovať o podujatiach zaujímavých pre fanúšikov fantastiky a alternatívneho životného štýlu. Na tento týždeň sme pre vás vybrali výstavu známej výtvarníčky, pasovanie za rytiera Dračieho rádu a súboj stavebníc.

Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúceho týždňa.


Výstava výtvarníčky Martiny Pilcerovej – Piesne mora

Anotácia

Mestské múzeum Lučenec srdečne pozýva návštevníkov na výstavu lučeneckej výtvarníčky Martiny Pilcerovej v roku jej životného jubilea. Piesne mora sú sériou výtvarných diel vznikajúcich dokonalým spojením hudby Mike Oldfielda a výtvarného umenia. Ponorte sa do tajomného sveta mora, kde sa stretáva zvuk s výrazom a vytvára úchvatné umelecké diela. Kolekcia je plná magických výtvorov, záhadných krajín a nekonečných morských dobrodružstiev. Martina Pilcerová je známa predovšetkým ako autorka množstva obálok kníh žánrov scifi a fantasy slovenských aj svetových autorov, kariet pre spoločnosti vydávajúce zberateľské kartové hry, kde najznámejšou je Magic: the Ghathering. Venuje sa tiež vizuálnym návrhom pre zahraničné filmové projekty.

Miesto konania podujatia: Radnica Lučenec – Mestské múzeum Lučenec

Termín podujatia: 29. jún 2023 až 3. september 2023

Vstupné: neuvedené

Zdroj informácií a viac podrobností: Facebookovská stránka podujatia.


V znamení draka

Anotácia

Tretí prázdninový víkend na Oravskom hrade bude patriť rytierom. Hostiteľom bude samotný ctihodný rytier Ctibor zo Ctiboríc, ktorý bol platným členom známeho Dračieho rádu a je úzko spojený s históriou Oravského hradu. Okrem pútavého programu na nádvorí, v ktorom sa predstavia chrabrí rytieri, šikovní hudobníci i tanečníčky, sa môžete tešiť aj na obľúbené aktivity pre deti s názvom „Staň sa rytierom Dračieho rádu“. Ak sa záujemcom o titul podarí úspešne zložiť štyri skúšky, budú pasovaní za rytierov a získajú aj odznak rádu Draka.

Miesto konania podujatia: Oravský hrad

Termín podujatia: 16. júla 2023 v čase od 13.00 do 16.00

Vstupné: 3 €, deti nad 6 rokov – 2 €, deti do 7 rokov – 1 €. Predaj vstupeniek bude prebiehať len na mieste.

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Stránka organizátora podujatia.


LEGO vs MERKUR súboj stavebníc

Anotácia

Tiililand o.z. srdečne pozýva na interaktívnu výstavu legendárnych stavebníc Lego a Merkur do Galérie Hniezdne. Mladší sa príďte zahrať, starší vrátiť sa do detských čias.

Miesto konania podujatia: Galéria Hniezdne č. 3

Termín podujatia: 15. júna – 15. októbra 2023, otvorené denne od 9.00 do 19.00

Vstupné: 2 € dieťa, 3 € dospelý,7 € rodinný lístok 4 osoby.

Podujatie je vhodné pre deti.

Zdroj informácií a viac podrobností: Facebookovská stránka podujatia.


Keďže mnohé podujatia sa opakujú alebo pretrvávajú celé leto, pozrite si aj tipy z predchádzajúceho týždňa.


10. júla 2023
Fandom SK