Fantastická vlna vo Véčku

Nazghulovia zo Spoločenstva Tolkiena
Weavers music 4 machine

Nová vlna – tak sa volajú tradičné akcie v bratislavskom V-klube na Námestí SNP. Konajú sa každý posledný piatok v mesiaci a prezentujú sa na nich najmä mladí, začínajúci a neznámi umelci. Posledný januárový piatok sa niesol na vlne fantastickej…

Ako poznamenal moderátor večera Roman Bomboš – v ten deň bolo vysvedčenie a školopovinní scifisti asi mali \„zaracha\“. Alebo naopak – piatkový večer využili možno na oslavu svojich úspechov v škole. Napriek tomu päťdesiatka prítomných sa mohla zabaviť pri zaujímavom programe. Scifistickú atmosféru navodil a počas celého večera sa o ňu staral hudobník Jozef Sochor a Weaver\'s music 4 machine spolu s dvoma tanečnicami. Po úvodnom krátkom predstavení časopisu Fantázia vkráčali do sály prsteňové prízraky a zaujímavým spôsobom predstavili slovenské Spoločenstvo Tolkiena – samostatnú a čoraz aktívnejšiu odnož Občianskeho združenia Fantázia. Predviedli nielen zaujímavú scénku, ale napríklad aj zábavné spravodajstvo zo Stredozeme.

Filmový publicista Fantázie Ďuro Červenák ponúkol v tradične výbornom videopásme svoj rebríček Sedem najlepších filmových čarodejníkov. Ďurom vymyslený slovanský černokňažnik Rogan medzi nimi zatiaľ nebol, ten sa chystá ešte len na svoje prvé knižné vydanie, ale kto vie… Možno o pár rokov… Veď ďalší hosť večera, výtvarníčka Martina Pilcerová sa už dávno neuspokojuje iba s obálkami na knihy, časopisy, či RPG a kartové hry, ale pokúša sa aj o prienik do fantastického filmu. Prvý krok urobila už v Nemecku, kde pracovala pre cyberpunkový filmový projekt When the Music\'s Over. Necháme sa prekvapiť. Maťa sa priznala, že kedysi si zahrala aj \„strašidlo\“ na Bojnickom zámku v rámci tamojšieho tradičného Festivalu duchov a strašidiel. A práve odtiaľto sa vo V-klube objavil aj Rado Bátora so svojím rozprávkovým príbehom, s ktorým sa prezentuje aj na festivale.

Nová vlna vo V-klube nemala byť besedou, či suchou prezentáciou. Išlo predovšetkým o zábavu, tentoraz vo fantastickom duchu. Kto chcel, ten sa bavil, kto nebol, zaváhal. Podobná akcia, avšak s ďalšími účinkujúcimi, sa pravdepodobne o pár mesiacov vo Véčku zopakuje – snáď sa tam uvidíme…


4. februára 2003
Fandompress