Dožinky na Istrocone

Ocenení v súťaži Poviedka Istrocon 2009

poviedka Istrocon.jpg

Výsledky aj v tomto ročníku prinášajú mnoho doposiaľ neznámych mien, potenciálnych prísľubov v oblasti literárnej fantastiky.

kategórii fantasy s témou Zrkadlo prvé miesto získal Marian Kubicsko (Eleanino zrkadlo), druhé umne vypointované podobenstvo o láske a sebaláske pod názvom Trpká vôňa, kvety asfodelu Evy Lalkovičovej, tretie Viera Ždilová s príspevkom Zrkadlo.

V kategórii horor zvíťazil Svetozár Jirovský (Rodičovský dom), druhé miesto obsadil Ján Babarík (Otec), tretie Iveta Štetinová (Veža). Prvé dva príspevky poskytli zaujímavo vykreslenú atmosféru v prostredí slovenskej dediny.

V kategórii vedeckej fantastiky (téma Robot) prvé miesto získal Dušan Šutarík (Roboti neplačú); druhé Zuzana Droppová (Iba robot), tretie Tomáš Dušička (Valček tajomstiev). Tretí z príbehov ma nadchol mukami, ktoré hlavný hrdina spôsoboval nádherne nesympatickej postave psychiatra.

Napokon v kategórii voľná téma sa k celkovo najvyššiemu bodovému hodnoteniu v súťaži dopracovala Lucia Halčinová. Rekviem za zázrak, pôsobivá vízia Zeme obsadenej mimozemšťanmi, získala 57,6 bodov z možných 60.

Druhé miesto v kategórii obsadila Veronika „Yaonee“ Inglotová (Záhrada) a tretie Matej Vojtko (Tieň krídel netopierích).

Oceneným blahoželáme, tešíme sa na ďalší ročník.


16. septembra 2009
Miloš Ferko