Deň asteroidov 2023 – súťaž sci-fi poviedok na tému asteroidy – planétky

SCI-FI Party ASTEROID DAY 2023

sútaž Deň asteroidov

Vyhlasovateľom a organizátorom literárnej súťaže je Hvezdáreň v Partizánskom. Organizátor súťaže určuje súťažný poriadok, program a koordináciu súťaže a zabezpečuje vyhlásenie výsledkov súťaže.


Poslanie a ciele súťaže

Cieľom súťaže je zvýšiť povedomie širokej verejnosti o vážnej a tichej hrozbe, ktorú pre ľudstvo predstavujú asteroidy.


Účastníci súťaže

Súťaže sa môže zúčastniť fyzická osoba – žiaci II. stupňa základných a stredných škôl Slovenskej republiky.


Priebeh a hodnotenie súťaže

Texty musia obsahovať: priezvisko, meno, názov diela. Vo formáte .pdf alebo .doc (.docx) treba zaslať elektronickou poštou na e-mailovú adresu vyhlasovateľa: hvezdap@hvezdaren.sk, hvezdarpartizánske@gmail.com.

Uzávierka prijímania súťažných textov je 30. jún 2023.

Texty bude hodnotiť porota, ktorá udelí ceny autorom najúspešnejších textov. Ocenených autorov bude organizátor kontaktovať telefonicky alebo e-mailom. Porotu, ktorá bude hodnotiť súťažné texty, menuje vyhlasovateľ súťaže. Rozhodnutia poroty sú konečné a nie je možné voči nim podať odvolanie ani využiť iný opravný prostriedok.

Ceny do súťaže venuje Hvezdáreň v Partizánskom, mesto Partizánske, knižnice v podobe 3D predmetov, kníh atď.


Podmienky súťaže

Formát textov: maximálne 5 normostrán v elektronickej forme zaslané na elektronickú poštu usporiadateľa. Jednotlivec sa môže zapojiť s jedným textom. Každý účastník je zodpovedný za obsah textov. K zaslaným prácam je nutné pripojiť prihlášku do súťaže.

Súťažný text musí obsahovať tieto údaje:

  • meno a priezvisko
  • vek autora
  • názov textu
  • kontaktná adresa, e- mail
  • telefónne číslo

Všetky texty musia byť pôvodné, zaslané autorom textu alebo ním poverenou osobou.

Organizátor si vyhradzuje právo na ich archiváciu.

Propozície súťaže

Propozície a prihláška súťaže na stiahnutie


Časový harmonogram súťaže

Vyhlásenie súťaže: február 2023
Uzávierka súťaže: 30. jún 2023
Predpokladaný termín vyhlásenia výsledkov súťaže: október 2023
Predpokladaný dátum odovzdania cien víťazom: október 2023


Záverečné ustanovenia

Organizátor si vyhradzuje právo s konečnou platnosťou rozhodovať o všetkých záležitostiach týkajúcich sa tejto súťaže.

Vyhlasovateľ súťaže príspevky autorom nevracia.

Zapojením sa do súťaže dáva účastník organizátorovi súhlas s tým, že je oprávnený okrem iného, najmä na účely realizácie súťaže, jej propagácie a vyhodnotenia, bezplatne použiť meno, priezvisko a ďalšie zložky osobnostných práv a práv duševného vlastníctva účastníka, ktoré môžu vzniknúť z účasti v tejto súťaži.

Vyhlasovateľ si ponecháva právo upraviť, doplniť či zmeniť podmienky súťaže. Informácie o tom budú aktuálne zverejňované na stránke Hvezdárne v Partizánskom.

Vyhodnotené poviedky budú uverejnené na webovej stránke vyhlasovateľa a v astronomickom časopise Kozmos.


3. februára 2023
Fandom SK - PR
Zdroj informácií