Chat s víťazkou CKČ

Vo štvrtok 24. júla medzi 13. a 15. hodinou môžete položiť otázky na všetko, čo ste sa nemohli alebo nemali kedy spýtať absolútnej víťazky tohtoročnej Ceny Karla Čapka, autorky šiestich knižiek, dvojnásobnej Lady Fantasy a držiteľky mnohých ďalších ocenení Alexandry Pavelkovej.

Prvá knižka tejto najvydávanejšej slovenskej autorky science fiction a fantasy, zbierka poviedok SF 001, vyšla v roku 1996. Prvý román, Piesok vo vetre, jej vydalo vydavateľstvo Epos v roku 1999. Knižka získala Cenu Akadémie science fiction, fantasy a hororu v Prahe, tiež najvyššie slovenské ocenenie v tejto oblasti, cenu Istron na festivale Istrocon 2000 v Bratislave. Autorka bola za ňu usporiadateľmi Ceny o najlepšiu fantasy pasovaná na Lady fantasy. O rok neskôr začala spolu so Štefanom Konkolom vydávať trilógiu Miešanci, ktorej prvý diel získal cenu Istron 2001. Posledný diel vyšiel v dvoch knihách, ktoré písali autori samostatne. Pavelkovej záver s názvom Miešanci 3A: Bremeno získal Cenu Akadémie sci-fi, fantasy a hororu. Lady fantasy však stále písala aj poviedky, z ktorých získal mimoriadny ohlas cyklus o liečiteľke Vimke. Tieto poviedky vyšli po česky v zbierke Prokletá přísaha, ocenenej tiež Cenou Akadémie aj Cenou Istron. V najbližších týždňoch sa chystá vydanie druhého zväzku poviedok o Vimke pod názvom „Zlomená přísaha\". Krstiť ho autorka bude na medzinárodnom festivale fantasy, science fiction, moderných technológií a nového životného štýlu ISTROCON 2003, ktorý organizuje Občianske združenie Fantázia v bratislavskej SÚZE 12. – 14. septembra 2003.

Z úspechov v poviedkových súťažiach je najvzácnejšie Pavelkovej tohtoročné víťazstvo v Cene Karla Čapka. Tam vyhrala s poviedkou Kúsok tieňa kategóriu dlhých poviedok, no stala sa aj absolútnou víťazkou a získala cenu Mlok, pomenovanú podľa diela Karla Čapka Válka s mloky.

Pavelková má za sebou aj množstvo redaktorskej práce. Na svojej internetovej stránke www.vimka.sk už roky organizuje workshop pre mladých autorov. V slovenskom SF časopise Fantázia rediguje slovenské poviedky.

Ako položiť tejto spisovateľke svoju otázku? Stačí sa pripojiť na chat Fantázie na adrese http://www.fandom.sk/chat/ a vpravo dole si napísať prezývku. Chat nebude moderovaný, takže buďte na Alexandru trošku trpezliví :) . Prepis chatu sa objaví na stránke Fantázie.


23. júla 2003
Martin Králik