Cena Fantázie 2011 – prijíma súťažné poviedky

Cena Fantázie 2011 koláž

Časopis Fantázia, organizátor súťaže o najlepšiu slovenskú fantastickú poviedku Cena Fantázie, začal prijímať súťažné texty do deviateho ročníka literárnej súťaže. Novinkou je spolupráca so spoločnosťou Intel, ktorá popri Cene Fantázie samostatne ocení najlepšiu poviedku žánru sci-fi. Zároveň boli zvýšené odmeny pre trojicu víťazov.

Aké poviedky súťažia?
Zúčastniť sa môžu doteraz nepublikované poviedky napísané v slovenskom jazyku vo všetkých žánroch fantastiky (sci-fi, fantasy, horor), ktoré dosiaľ neboli zaslané do žiadnych iných literárnych súťaží. Uzávierka prijímania súťažných príspevkov do Ceny Fantázie 2011 je 31. mája 2011. Maximálna dĺžka príspevkov je 30 normostrán, teda 54 tisíc znakov vrátane medzier.

Čo dostanú víťazi?
Odmeny sú oproti predošlým ročníkom zvýšené. Prvé tri poviedky budú finančne odmenené sumou 200, 130 a 70 €, víťaz okrem toho získa originálnu sochu Ceny Fantázie vytvorenú sochárom Andrejom Csillagom. Ďalší finalisti získavajú vecné ceny a publikovanie v knižnom zborníku zo súťaže. Časopis Fantázia uverejní v priebehu roka ďalšie neumiestnené poviedky zo súťaže.

Špeciálne ceny popri Cene Fantázie:
V súťaži môžete vyhrať aj dva- či dokonca trikrát: špeciálne ocenenia majú samostatných porotcov a ich víťazný text nemusí nutne byť vo finále Ceny Fantázie.

  • Cena spoločnosti Intel pre najlepšiu Sci-Fi poviedku roka. Bude o ňu automaticky súťažiť každý text s prvkami sci-fi zaslaný do hlavnej súťaže a víťaz získa hardvér od Intelu.
  • Cena knižného veľtrhu Bibliotéka s finančným ohodnotením, sponzorovaná akciovou spoločnosťou Incheba. Súťažia o ňu automaticky všetky texty zúčastnené v Cene Fantázie, bez akýchkoľvek obmedzení.

Ako sa zúčastniť?
Prvé kolo súťaže je anonymné, príspevky, vytlačené v 5 kópiách nemajú obsahovať žiadne osobné údaje autora. Tie je potrebné priložiť v samostatnej zalepenej obálke, ktorá má obsahovať: názov poviedky, meno a adresu autora, e-mailový aj telefonický kontakt. To všetko má byť odoslané na adresu: Fantázia, P. Pázmaňa 3, 927 01 Šaľa. Podmienkou je zároveň zaslanie elektronickej verzie poviedky e-mailom na adresu: cenafantazie(at)fan­tazia.sk (v elektronickej verzii uveďte aj meno autora).

Termínovník súťaže:
Do súťaže budú zaradené poviedky spĺňajúce ostatné kritériá a odoslané do 31. mája 2011.

V septembri 2011 budú oznámené finálové poviedky, ktoré vyberie odborná porota. Prvých päť poviedok bude v októbri 2011 uverejnených na portáli Kultura.sme.sk, kde o ich konečnom umiestnení rozhodnú čitatelia. Výsledky druhého kola a pridružených špeciálnych cien budú slávnostne vyhlásené na medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka/Pe­dagogika v novembri 2011 v Bratislave.

Podporte slovenskú fantastiku:
Organizovanie súťaže Cena Fantázia, odmenenie víťazov a vydávanie zborníkov a zúčastnených poviedok v časopise Fantázia je možné iba s finančnou podporou partnerov. Napomôcť a podporiť domácu fantastickú tvorbu však môže každý čitateľ kníh s fantastickou tematikou. Stačí sa rozhodnúť svoju knihu si kúpiť v sieti predajní Brloh: Za každú kúpenú knihu v priebehu roka dáva sieť Brloh 1 Cent pre literárnu súťaž a na konci výslednú sumu zdvojnásobí. Vy sami pritom neplatíte nič navyše – na vás je iba rozhodnutie, kde si knihu kúpite.

Doterajší víťazi súťaže:

  • 2010: Tomáš Straňák (Martin)
  • 2009: Lucia Droppová (Žilina)
  • 2008: Lívia Hlavačková (Bratislava)
  • 2007: Lucia Droppová (Žilina)
  • 2006: Monika Michalovová (Prešov)
  • 2005: Scarlett Rauschgoldová (Praha)
  • 2004: Alexandra Pavelková (Zvolen)
  • 2003: Ďuro Červenák (Banská Štiavnica)

Zaslaním poviedky do súťaže autor udeľuje súhlas na vydanie diela formou rozmnoženia literárneho diela vydaním v časopise Fantázia, uverejnením na stránkach kultura.sme.sk a www.fandom.sk a uverejnením v zborníku v prípade, keď sa uvedené dielo dostane do finále poviedkovej súťaže. Autori budú v dostatočnom predstihu oslovení.


26. februára 2011
Fandom SK - PR