Cena Fantázie 2010 – vyhlásenie výsledkov

CeFa 2010 - zborník

Celkovo prvý držiteľ Ceny Fantázie (2003) Juraj Červenák a zatiaľ jediná držiteľka dvoch Cien Fantázie (2007 a 2009) Lucia Droppová budú hosťami slávnostného vyhlásenia výsledkov ôsmeho ročníka tejto literárnej súťaže zameranej na fantastické žánre, ktoré sa uskutoční v sobotu 6. 11. 2010 o 12.00 h. na Medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka v Bratislave. Obaja tu predstavia svoje nedávno vydané knihy a Lucia Droppová odovzdá žezlo nositeľa Ceny Fantázie tomu, koho poviedku si vybrali čitatelia internetového portálu Kultúra.sme.sk. Bude to znova ženská autorka? Alebo sa podarí toho roku jedinému mužskému finalistovi prelomiť nadvládu žien v tejto súťaži?

Ôsmy ročník literárnej súťaže o najlepšiu slovenskú fantastickú poviedku (sci-fi, fantasy, horor) vyvrcholí už túto sobotu 6. 11. 2010 o 12.00 na Medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka v bratislavskej Inchebe slávnostným vyhlásením výsledkov. Do Ceny Fantázie prišlo v tomto roku 73 poviedok od 64 autorov, do finále sa dostala štvorica žien a jeden muž: (podľa abecedy): Gabriela Habdáková z Galanty (s poviedkou Gemini), Soňa Košičiarová z Bratislavy (Homo homini lupus), Soňa Lantajová z Veľkého Grobu (Dračica), Zuzana Stožická z Bratislavy (Mamut farby malinového lekváru) a Tomáš Straňák z Martina (Čierna odroda). Poslední traja menovaní už za sebou finálovú účasť v predošlých ročníkoch majú, zvyšné dve autorky sú nováčikmi v osemročnej histórii poviedkovej súťaže. Finálové poviedky boli zverejnené na portáli Kultura.sme.sk a o konečnom poradí rozhodovali čitatelia v internetovom hlasovaní.

Vyhlásenie výsledkov sa uskutoční nielen za účasti finalistov, ale aj poroty, ktorá pracovala v zložení: Jozef Karika (autor knihy V tieni mafie), Katarína Mrázková (publicistka, kultura.sme.sk), Peter F. ’Rius Jílek (literárny teoretik, publicista), Michal Kříž (o.z. Mastodont) a Ivan Pullman (editor zborníka a publicista časopisu Fantázia). Porota spolu s finalistami a vyhlasovateľom súťaže Ivanom Aľakšom, vydavateľom časopisu Fantázia, bude v programe debatovať o súťaži, o písaní fantastiky a o poviedkach aktuálneho ročníka súťaže. Programom bude sprevádzať moderátorka Zuzana Belková.

Popri Cene Fantázie vyhlásime aj výsledky Ceny Béla, zameranej na hororové poviedky a pomenovanej podľa kultového hororového herca minulého storočia Belu Lugosiho. Zároveň bude už po štvrtýkrát odovzdaná aj cena Bibliotéky, udeľovaná akciovou spoločnosťou Incheba.

Vydavateľstvo Fantázia vydáva a v programe pokrstí aj knižný zborník Fantázia 2010 s desiatimi poviedkami zo súťaže a s kompletnou tabuľkou hodnotení poroty prvého kola. Obálku zborníka v tomto roku namaľoval slovenský výtvarník Miroslav Regitko. Bonusovou jedenástou poviedkou v knižnej publikácii bude text z ďalšej slovenskej literárnej súťaže – Sci-fi poviedka roka 2010, ktorej garantom bola spoločnosť Intel. Zborník vychádza aj vďaka čitateľom, ktorí si kupujú knihy v sieti kníhkupectiev Brloh. Za každú tu kúpenú knihu venuje Brloh na slovenskú fantastiku 1 cent a celú sumu na konci zdvojnásobí. V uplynulom roku fanúšikovia fantastiky nakúpili v Brlohoch cez 42 tisíc fantastických kníh.


4. novembra 2010
Fandom SK - PR