Cena Fantázie 2009 – výsledky sú známe

Nadvláda žien pokračuje

cefa09-cena-zbornik
cefa09-dado
cefa09-droppova
cefa09-porota-finalisti
cefa09-publikum
cefa09-spolocna

Na medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka sa dnes o 13.30 h. uskutočnilo slávnostné vyhlasovanie výsledkov literárnej súťaže Cena Fantázie 2009. Súťaž o najlepšiu slovenskú poviedku vo fantastických žánroch (sci-fi, fantasy, horor) už po siedmykrát organizovanú časopisom Fantázia vyhrala s poviedkou „Hladný tovar“ Lucia Droppová zo Žiliny. Z piatich finálových poviedok si ju vybrali čitatelia internetového portálu Kultura.sme.sk. Na ďalších miestach skončili autori: Tomáš Straňák, Jozef Karika a Michal Jedinák. Víťazka, ktorá si už sochu za prvé miesto v súťaži odniesla aj v roku 2007, tak udržala nadvládu ženských autoriek, keď jediným zástupcom silnejšieho pohlavia medzi držiteľmi tohto ocenenia je Juraj Červenák, víťaz prvého ročníka Ceny Fantázie v roku 2003.

Súčasťou vyhlasovania výsledkov bol aj krst , obsahujúceho 10 poviedok s posudkami poroty a literárnu esej šéfredaktora časopisu Fantázia Juraja Malíčka. Popri Cene Fantázie bola už tretíkrát vyhlásená aj cena veľtrhu Bibliotéka, ktorú získala poviedka Michala Jedináka „Rattus“ a v tomto roku pribudla k oceneniam aj súťaž hororových poviedok, cena Béla, udelená za poviedku „Samota“ Jozefovi Karikovi.

Do siedmeho ročníka Ceny Fantázie prispelo 69 poviedkami 64 autorov zo Slovenska, ale aj Česka, či dokonca Francúzska a Veľkej Británie. V prvom kole poviedky hodnotila porota v zložení: Dušan Taragel, autor a publicista, Dado Nagy, literárny publicista, Katarína Mrázková z portálu Kultura.sme.sk, Michal Spáda, minuloročný finalista súťaže a Ivan Pullman z časopisu Fantázia. Sochu pre víťaza Ceny Fantázie vytvoril umelecký sochár Andrej Csillag.

Finálové poviedky Ceny Fantázie 2009 (abecedne podľa priezvisk autorov)

  • Lucia Droppová: Hladný tovar
  • Michal Jedinák: Rattus
  • Michal Jedinák: V tomto dome straším ja
  • Jozef Karika: Samota
  • Tomáš Straňák: Ničiteľ škodcov

Ostatné poviedky v zborníku Fantázia 2008: 

  • Brynn Absolon: Trojhlavý drak
  • Miloš Ferko: Kam sa deportujú mimozemšťania
  • Marek Slabej: Medzihviezdny všemocný
  • Martin Pitorka: Invázia
  • Martin K. Strobus: Klenot katedrál

Doterajší víťazi súťaže:

  • 2003: Juraj Červenák (Banská Štiavnica)
  • 2004: Alexandra Pavelková (Zvolen)
  • 2005: Scarlett Rauschgoldová (Praha, ČR)
  • 2006: Monika Michalovová (Prešov)
  • 2007: Lucia Droppová (Žilina)
  • 2008: Lívia Hlavačková (Bratislava)
  • 2009: Lucia Droppová (Žilina)

7. novembra 2009
Fandom SK - PR