Cena Fantázie 2008 – výsledky sú známe

cefa08_all
cefa08_krst
cefa08_vitazka

Slávnostné vyhlásenie výsledkov šiesteho ročníka literárnej súťaže Cena Fantázie 2008 sa uskutočnilo v sobotu 8.11.2008 na medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka 2008 v Bratislave, kde bol zároveň netradične, “slizom votrelca,” pokrstený zborník zo súťaže. Držiteľkou sochy – Ceny Fantázie – sa v tomto roku stala Lívia Hlavačková za poviedku “Črepiny”. Na druhom mieste skončila Zuzana Gajdošová s poviedkou “Dar” a tretia bola poviedka “Dedičstvo zeme” Jozefa Kariku. O poradí rozhodli v hlasovaní čitatelia portálu Knihy.sme.sk. Zároveň bola udelená Cena Bibliotéky, ktorú už druhý rok venuje spoločnosť Incheba, a.s. a tentoraz ju získala Diana Majerová za poviedku “Čas neľahkých rozhodnutí”.

[productmark]

Vyhlasovateľ súťaže, časopis Fantázia, dal na svojej internetovej stránke možnosť čitateľom stať sa krstným rodičom zborníka zo súťaže, keď navrhnú vlastný netradičný spôsob krstenia knihy. Tak sa stalo, že čitateľka Michaela Hudecová pokrstila knižku v zastúpení plyšovým votrelcom fingovaným “votrelčím slizom”. Antológia fantastických poviedok Fantázia 2008 obsahuje okrem víťazných poviedok aj ďalšie finálové a porotou vysoko hodnotené texty – spolu 11 poviedok, ďalej vyjadrenia poroty k jednotlivým textom a tiež esej Miloša Ferka o súčasnej slovenskej vedeckej fantastike. Zborník je už tretím v knižnom rade časopisu Fantázia, dnes jediným médiom, publikujúcim programovo slovenskú fantastiku.

Súťaž Cena Fantázie pokračuje aj siedmym ročníkom s uzávierkou 31. mája 2009.


Do šiesteho ročníka literárnej súťaže Cena Fantázie zameranej na poviedky fantastických žánrov (sci-fi, fantasy, horror) bolo zaslaných 71 príspevkov od 64 autorov. Po prečítaní anonymných textov posunula porota do druhého, finálového, kola 5 poviedok, o ktorých poradí rozhodovali už čitatelia v internetovom hlasovaní na portáli Knihy.sme.sk. Porota prvého kola pracovala v zložení: Jozef Girovský – víťaz literárnych súťaží Poviedka a Cena Gustáva Reussa a autor zbierky Zubaté slnko, Róbert Dyda – publicista, webadmin portálu knihy.sme.sk, Zuzana Kamenská – pracovníčka Katedry slovenskej literatúry a literárnej vedy FFUK v Bratislave, Aneta Čižmáriková – blogerka portálu Blog.sme.sk, Ivan Pullman – editor zborníkov súťaže Cena Fantázie. Sochu pre víťaza Ceny Fantázie vytvoril sochár Andrej Csillag.

V sú uverejnené texty:

  • Jozef Hvišč ml.: Ako som zachránil ľudstvo
  • Jozef Karika: Dedičstvo zeme
  • Juraj Draxler: Thissío
  • Zuzana Gajdošová: Dar
  • Peter Meluš: Staneš zos popola ako starého Phoenixa sim
  • Lívia Hlavačková: Črepiny
  • Miloš Ferko: Koniec štvrte
  • Michal Spáda: Rozum, cit, niekoľko kúziel, husle & Viola
  • Brynn Absolon: Hrdinstvo s obmedzeným ručením
  • Martin Vlachynský: Piesočný vlak
  • Diana Majerová: Čas neľahkých rozhodnutí
  • Miloš Ferko: (esej) Nebojte sa vesmírnych rakiet

Doterajší víťazi súťaže:
2003: Juraj Červenák (Banská Štiavnica)
2004: Alexandra Pavelková (Zvolen)
2005: Scarlett Rauschgoldová (Praha, ČR)
2006: Monika Michalovová (Prešov)
2007: Lucia Droppová (Žilina)
2008: Lívia Hlavačková (Bratislava)

Fotogalérie

kultura.sme.sk
Juraj Velický


10. novembra 2008
Fandom SK - PR