Cena Fantázie 2007 – udelíme aj špeciálnu cenu Bibliotéky

Po minuloročných súťažných 52 poviedkach počet príspevkov do Ceny Fantázie v tomto roku stúpol na 59 textov od 56 autorov. Zaujímavý je pomer mužského a ženského pokolenia – dámy vedú výrazným náskokom 45 ku 21. Vo finále je však už pomer 3:2 na prospech mužov, pričom z piatich finálových autorov je len jedna nová tvár, ostatní sú už v našej poviedkovej súťaži „ako doma…“

V piatom ročníku Ceny Fantázie rozhodovali v prvom kole štyria porotcovia: Robert Pilch, český vydavateľ, ktorý objavuje slovenské talenty pre český trh, Slavomír Tužinský za spoločnosť Incheba, a.s. a manažér knižného veľtrhu Bibliotéka, Štefan Huslica, autor poviedkovej zbierky Niekedy a Imrich Rešeta, autor a publicista, kultúrny redaktor týždenníka Žurnál. Porotcovia si prečítali všetkých 59 poviedok (bez toho, aby poznali mená autorov textov) a prideľovali im body od 0 po 10. Po zrátaní bodov boli známi piati finalisti postupujúci do druhého kola, v ktorom rozhodujete vy – čitatelia.

Vy už máte právo s názvami poviedok poznať aj mená autorov – finalistov Ceny Fantázie 2007, ktoré uvádzame v abecednom poradí, teda nie podľa výsledku hlasovania poroty. Do finále sa dostala Lucia Droppová zo Žiliny s poviedkou „Ako orol,“ ďalej Miloš Ferko z Bratislavy s poviedkou „Neodhaliť tvár,“ Daniel Klimek z Piešťan s poviedkou „Potomkovia mŕtvej planéty,“ Martin Kochlica z Ružomberka s poviedkou „Druh komunikácie“ a novou tvárou je Monika Sjekelová z Chodova (Česká republika) s poviedkou „Čierny les.“ V linkách na konci textu teda máte finálové poviedky – prečítajte si všetkých päť, vyplňte formulár, označte poviedku, ktorá sa vám najviac páčila a odošlite.

Tých, ktorí texty čítajú radšej z papiera tentoraz sklameme – vzhľadom na nedostatok financií bolo vydávanie časopisu Fantázia pozastavené a teda internetové hlasovanie je jediná možnosť, ako poslať hlas svojmu favoritovi. Uzávierka internetového hlasovania je 31.10.2007 a výsledky budú vyhlásené na Medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka v bratislavskej Inchebe v sobotu 10.11.2007. Na veľtrhu Bibliotéka bude pokrstený zároveň knižný zborník Ceny Fantázie 2007, do ktorého budú vybraté aj niektoré nefinálové poviedky a obsahovať bude tiež esej Miloša Ferka o slovenských fantastických poviedkach za 10 rokov existencie časopisu Fantázia.

Okrem cien pre prvých troch autorov Ceny Fantázie 2007 bude ešte udelená špeciálna samostatná Cena Bibliotéky (soška a 3.000 Sk) autorovi, ktorého vyberá Slavomír Tužinský, manažér knižného veľtrhu Bibliotéka podľa vlastného uváženia (víťaz nemusí byť z finálovej pätice).

Slávnostné vyhlásenie výsledkov Ceny Fantázie 2007 a krst zborníka sa uskutoční v sobotu, 10. novembra 2007, na medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka na výstavisku Incheba v Bratislave.

Poviedky a hlasovanie tuto

CF2007–01 Lucia Droppová Ako orol CF2007–02 Miloš Ferko Neodhaliť tvár CF2007–03 Daniel Klimek Potomkovia mŕtvej planéty CF2007–04 Martin Kochlica Druh komunikácie CF2007–05 Monika Sjekelová Čierny les


19. októbra 2007
Fandom SK - PR