Cena Fantázie 2006

Spúšťame druhé kolo poviedkovej súťaže

Cena Fantázie vo svojom štvrtom ročníku prekonala všetky očakávania – kvantitatívne, ale podľa vyjadrenia niektorých členov poroty dokonca aj kvalitatívne. Z rekordných päťdesiatdva poviedok od 46 autorov tentoraz v prvom kole súťaže vyberala päťčlenná porota v zložení: Zuzana Kamenská (redaktorka internetového literárneho magazínu LET), Dagmar Mehešová (redaktorka Fantázie), Dado Nagy (moderátor, publicista), Juraj Malíček (publicista, šéfredaktor Fantázie) a Marek „Hyena“ Eliáš (autor a hyena na zlých autorov). Porota mala tak, ako v predošlých ročníkoch, k dispozícii len tlačené texty bez možnosti spoznať autora, ktoré hodnotila na stupnici 0–10 bodov. Zrátaním a porovnaním bodov vzišli finalisti štvrtého ročníka…

…alebo skôr finalistky, do prvej pätice sa podarilo nakoniec prebojovať len jedinému mužovi – Danielovi Klimekovi (Piešťany), ostatné miesta si poobsadzovali scifistky (v abecednom poradí): Soňa Lantajová (Veľký Grob), Monika Michalovová (Prešov), Zuska Minichová (Bratislava) a minuloročná víťazka Scarlett Rauschgoldová (Praha). V nasledujúcich linkách teda máte finálové poviedky (uvedené v abecednom poradí, nie podľa výsledkov hodnotenia poroty) – prečítajte si všetkých päť, vyplňte formulár, označte poviedku, ktorá sa vám najviac páčila a odošlite.

Pre tých, ktorí texty čítajú radšej z papiera – finálové poviedky budú uverejnené aj vo Fantázii č. 37, ktorá už čoskoro vyjde. Zdvojené hlasovanie nie je povolené, vo formulári vypĺňajte všetky údaje, inak je hlas neplatný. Uzávierka internetového hlasovania je 31.10.2006. Výs­ledky budú vyhlásené na Medzinárodnom knižnom veľtrhu Bibliotéka v bratislavskej Inchebe v sobotu 11.11.2006 spolu s výsledkami Ceny Istron. Na veľtrhu Bibliotéka bude pokrstený knižný zborník Ceny Fantázie 2006, do ktorého budú vybraté aj niektoré nefinálové poviedky.
13. septembra 2006
Ivan Aľakša