Béla druhý

Výsledky prvého kola

Začnime štatistickými údajmi: druhého ročníka literárnej súťaže Béla sa zúčastnilo 29 autorov, ktorí nam poslali 38 príspevkov. Keďže vyhlasovatelia súťaže považujú jej podmienky za viac-menej orientačné, hodnotili aj tých niekoľko príspevkov, ktoré sa mierne vymykali pravidlám (prekročenie požadovaného počtu normostrán, nedosiahnutie stanoveného počtu básní v kategórii poézia). 13 autorov písalo svoje príspevky v slovenskom, 16 v českom jazyku; mužov bolo 22, žien 7; 31 textov tvorila próza, poézia – bohužiaľ, nedostali sme ani jednu jedinú divadelnú hru, či komiksový scenár.

Porota, tvorená redakciou Hlbokého Hrobu vybrala v prvom kole napokon nasledujúcu finálovú päticu:

Císařová, Marie: \„Viktorínovo\“

Fabián, Dušan \„Duke\“: \„Tri čierne utorky\“

Jedinák, Michal: \„Nočná hudba\“

Kleker, Jiří: \„O Josefovi a pití\“

Knapko, Tomáš: \„Neónový Kristus\“

Špeciálnu cenu Borisa Karloffa a knižný horor od redakcie HH za nápadité spracovanie získal Peter Getting za text \„Epizóda zostavená z úryvkov z tlače\“.

Ďalších 16 príspevkov bolo odporučených na uverejnenie na stránkach HH. Dušan Fabián a Michal Jedinák boli finalistami už v prvom ročníku Bélu, ostatní do súťaže prispeli prvý raz. Oproti minulému roku sa do finále nedostal ani jeden príspevok z oblasti poézie.

Finálové texty dostane v druhom kole do rúk porota odborná, konečné výsledky budú uverejnené v dohľadnej dobe. Organizátori súťaže touto cestou úprimne ďakujú všetkým zúčastneným, oceneným i neoceneným, a veria, že sa s mnohými autormi stretnú znova v ďalšom ročníku.

Čerstvé informácie o Bélovi nájdete na www.hlbokyhrob.sk


17. apríla 2003
Hlboký Hrob