Ako sa na Parcone krstilo

Thor a Kapitán Amerika

Sobotňajšie popoludnie spojeného festivalu fantastiky a priľahlého diania Istrocon/Parcon/Co­mics Salón 2012 patrilo knihám, knižným krstom a autogramiádam. Prítomným fanúšikom domácej fantasy bezpochyby najväčšiu radosť urobili prezentácie dvoch kníh: antológie slovenskej fantasy Čas hrdinov a nových príbehov Čierneho Rogana od spisovateľa Juraja Červenáka, ktoré vyšli pod názvom Zlato z Arkony – a samozrejme veľkolepá podpisová akcia. My vám prinášame z tejto udalosti krátky fotoriport.

(Po kliknutí na obrázok sa zobrazí jeho väčšia verzia)



Tesne pred začiatkom akcie vydavatelia a editorka dolaďujú posledné detaily scenára krstu antológie Čas hrdinov.

Posledné doladenie scenára


Médiá si už brúsia nástroje.

Médiá


Divadelná sála sa začína zapĺňať.

Zapĺňanie sály


Presný čas a miesto udalosti: Tu a teraz. Hore na plátne beží trailer ku knihe Čas hrdinov.

monitor


Výkvet slovenskej fantasy na jednom pódiu vždy nestretnete. Sprava: Juraj Červenák, Michal Spáda, Soňa Lantajová, Dušan D. Fabian, Lucia Droppová, Marej Eliáš, Martina Pilcerová, Marja Holecyová, Lívia Hlavačková, čestný hosť a krstná mama antológie Františka Vrbenská a autor obálky Michal Ivan. Autora Rastislava Webera v zábere neuvidíte, lebo momentálne on behá s fotoaparátom.

Výkvet


Autorku Zusku Stožickú pri prezentácii knihy podporovala dcérka Alicka.

Zuska s malou


Editor antológie Martin Králik s autorkou a spolueditorkou Alexandrou Pavelkovou pozorne sledujú moderátora, ktorý vyzval divákov k diskusii.

Z pléna padajú otázky, napríklad: „Ako prebiehala práca na zostavovaní antológie?“

A odpovede:

Martin Králik: „Bez problémov.“

Alexandra Pavelková: „Ha-ha.“

Juraj Červenák:„Počul som výroky typu: Ja ich zabijem!“

Ivan Harman: „To sa považuje za bezproblémovú prácu.“

Králik a Pavelková


Knihy v popredí a ich autori v pozadí netrpezlivo čakajú na svoju chvíľu.

Čakajúce knižky a ich autori


Čím iným pokrstiť výber slovenskej fantasy než medovinou? Ivan Harman symbolicky nalieva, malá hosteska pomáha a trénuje na časy, keď možno aj ona bude vydavateľkou kníh.

Medovinka


Obálka Čas hrdinov je už lepkavá a sladká. Bude taký aj obsah knihy?

Pokrstený Čas hrdinov


Sála je preplnená a nik neodchádza, očakáva sa totiž ešte jedna udalosť: Dvojitý krst Zlata Arkony.

Preplnená divadelná sála


Paparazziovia v prvých radoch sú už naštelovaní.

Predný rad v divadle


Aby návštevníci pochopili, že dochádza k čiastočnej zmene účinkujúcich, na úvod uvidia trailer knihy Zlato Arkony .

Zlato Arkony - trailer na krste


Prezentácia Zlata Arkony je dvojitá preto, že vyšla v rovnakom čase v slovenskom i českom vydavateľstve. Zľava Ivan a Andrea Harmanovci zo slovenského vydavateľstva Artis Omnis, s mikrofónom autor Juraj Červenák, Robert Pilch z českého vydavateľstva Brokilon a Ďurov dvorný autor obálok Michal Ivan. V pozadí krstný oco Ogneslaw Perunič.

Vydavatelia a autor Zlata Arkony


Juraj Červenák oboznamuje diváctvo s výsledkami súťaže Napíš si svojho Rogana a jej víťazom. Víťazná poviedka Krvavá voľba autora Rastislava Webera je publikovaná v oboch verziách knihy Zlato Arkony.

Víťaz súťaže - Rasťo Weber


Ivan Harman hľadá rozdiely medzi slovenským a českým vydaním knihy. Bola väčšia cenzúra drsných scén u nás alebo v zahraničí?

Harman kontroluje


Juraj Červenák predstavuje autora čierneho piva domáceho, ktorým bude novorodený Čierny Rogan zmočený.

Autor čierneho piva


Ogneslaw kópiou kopije a temným mokom spečaťuje právo novej knižky prepadnúť svojich čitateľov a už ich nepustiť.

kopijou do nich!


So zvyšným pivom bolo naložené tak, ako si zaslúžilo. Žiadnemu zvieratku ani inému živému tvorovi pri tejto udalosti nebolo ublížené.

Na zdravie


Nasledovala monumentálna a vyčerpávajúca autogramiáda. Prvý (z druhej strany posledný) v rade podpisuje Juraj Červenák.

Červenák podpisuje


Keby autori Času hrdinov a Zlata Arkony vopred vedeli, že nasledujúcu hodinu a pol strávia na tvrdej lavici v neznesiteľnom dusne a horúčave podpisovaním svojich kníh, možno by sa z tejto milej povinnosti snažili nejako vyvliecť. Našťastie vytrvali a ich fanúšikovia, ktorí si odstáli zdanlivo nekonečný rad, dostali tiež svoje zadosťučinenie.

Aj ostatní podpisujú


Jeden zo šťastných majiteľov ešte novej, farbou voňajúcej a podpísanej knihy.

Šťastný majiteľ podpísanej knihy


Po autogramiáde sa diváci aj účinkujúci rozišli za ďalším programom, ktorého bolo na Istrocone, Parcone a Comics Salóne na výber neúrekom.



Viac fotografií z udalosti nájdete napríklad v tomto albume Jana Žižku.


24. septembra 2012
Alexandra Pavelková a Rastislav Weber