Harry Potter a Kameň Mudrcov

Rowlingová, Joanne K.

Predpokladám tri veci: 1. že nikto z vás nie je mudla, 2. že ste už dostali list s pokynmi, čo si máte zobrať na cestu so sebou, 3. že sa stretneme 1. septembra v Londýne na železničnej stanici King´s Cross na nástupišti deväť a trištvrte

Ak splníte vyššie uvedené, vyštartujete spolu s Harrym Potterom a jehobudúcimi spolužiakmi do Bradavíc /Hogwarts/. Tam je škola pre kúzelníkov a čarodejnice. A okrem hlavného hrdinu tam stretnete napríklad bratov Weasleyových, Nevilla Longbottoma aj moju obľúbenú žiačku Harmionu Grangerovú…

Že neviete, kto je Harry Potter? To nemyslíte vážne! Hoci pred mesiacom som to nevedela ani ja. A potom som si prečítala v novinách článok o Joanne K.Rowlingovej, ktorá svoju bohatú fantáziu podstrčila do kníh malom kúzelníkovi. Prvú knihu jej vydali v roku 1997 a spolu s ostatnými pokračovaniami /ďalšie 3 diely/ bola preložená do 32 jazykov. Povedala som si fajn. A po slovensky nie. Onedlho som však v kníhkupectve našla český preklad a asi o dva týždne neskôr aj slovenský. Tak som nakoniec aj ja podľahla čaru Harryho Pottera. Nechala som sa omámiť jednorožcami, dvojmetrovými lesnými trolmi, kúzelníckymi paličkami, lektvarmi a začala sa báť Veď – vieš – koho. Očarila ma ľahkosť jazyka, výborný dej, krásne mená a dobrý preklad. Je to presne také, ako keď sa na prvú kapitolu zamilujete. A čím viac čítate, tým viac ho milujete. Prestaňte už konečne hrať famfrpál a choďte pomôcť Harrymu zachrániť kameň mudrcov.


19. decembra 2000
Renáta Madzinová