Spisovateľská alchýmia, 4. časť: Ako sa vlichotiť cisárovi

Zaklapli ste poslednú stranu svojho románu, dopísali poslednú vetu poviedky. Všetko je tak, ako má byť, a ostal len pocit eufórie. Máte pocit, že ste dosiahli tvorivý vrchol a trháte cieľovú pásku? Vráťte sa na zem, priatelia. Pretože presne ako v rozprávke, svadbou Bajaju a princeznej sa to nekončí. Naopak, to ozajstné dobrodružstvo sa ešte len začína.

27. 9. 11
Fandom.sk

Spisovateľská alchýmia, 3. časť: Ako oživiť golema

Sláva, trikrát sláva. Už ste sa ladne prehupli ponad pomyselný múr, ktorý delí román vo vašej hlave od jeho zhmotnenia na papieri alebo v počítači. Skončil čas témy, ideí a kompozície. Nastala éra hrdinov.

20. 9. 11
Fandom.sk

Spisovateľská alchýmia, 2. časť: Ako postaviť zlatú vežu

Tak ste sa rozhodli, že všetkým pochybovačom ukážete, čo viete, a stvoríte literárne dielo. Plní chuti do práce ste sa posadili k počítaču s vidinou astronomických honorárov, zmlúv s poprednými hollywoodskymi štúdiami… a nobelovka by tiež nebola na zahodenie. Veď ide len o to, aby dielo malo pútavý úvod, úderný záver a medzi nimi nejaký ten vzrušujúci dej.

13. 9. 11
Fandom.sk

Spisovateľská alchýmia, 1. časť: Desať chýb, ktoré otrasú kariérou nádejného spisovateľa

Nuž, stalo sa, že vás nečakane kopla múza. Nakoniec vás nutkanie prinútilo uvariť si kávu, sadnúť k počítaču a po nociach a víkendoch chrliť slovo za slovom, kým kríže spolu s očami neodišli do kelu. Za svoju kratochvíľu ste draho zaplatili. Voľačo stáli lieky, o niečo viac vyhrážky učiteľov alebo zamestnávateľov a tiež šomranie rodinných príslušníkov, pretože podľa nich by ste konečne mohli niečo uro…

6. 9. 11
Fandom.sk