Ohnivé pero Q2 2017: Intermezzo

Ohnivé pero Q2 2017: Intermezzo

Prší. Už ani nemohu říct, že prší zase, protože prší pořád. Nejsou to jednotlivé přeháňky, ale jeden nekonečný vytrvalý déšť. Ani nepoznám, kdy je ráno nebo večer. Vypadá to pořád stejně. Šedivě a chladně. Vyhovuje mi to. V té chvíli, co začne pršet, zpozorníte, jakmile uslyšíte ten zvuk. 

20. 11. 17
Fandom.sk

Víťaz súťaže Ohnivé pero Q2 2016

Víťaz súťaže Ohnivé pero Q2 2016

Jesenné kolo súťaže Ohnivé pero Q2 2016 sa nám z dôvodu väčšieho množstva poviedok natiahlo o dva týždne. Mali sme v súťaži viacero experimentov, trochu viac hororu než zvyčajne, ale medzi autormi aj čitateľmi asi najvýraznejšie zarezonovali poviedky s nádychom humoru. 

16. 1. 17
Fandom.sk

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero Q2 2016

Hlasovanie o víťazovi súťaže Ohnivé pero Q2 2016

Tohoročné jesenné kolo súťaže Ohnivé pero Q2 2016, ktoré je už 19. v poradí, s predstavovaním súťažných poviedok skončilo. Hlasovanie za najlepšiu poviedku sa začína… 

21. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Priatelia

Ohnivé pero Q2 2016: Priatelia

Milý denníček. Od dnes som tretiačka! Prvý deň v škole bol fajn. Mamka mi zabalila aj koláč! Dúfam, že si tu nájdem veľa kamarátov. Všetci vyzerajú priateľsky. Teším sa. 

19. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Nový podnikateľský zámer

Ohnivé pero Q2 2016: Nový podnikateľský zámer

Ešte raz som skontroloval, či je v kufríku všetko – cesnak, posvätený ruženec, strieborný šperk, dubový kolík a ochranná čiapka z hliníkovej fólie. Niektorí kolegovia z brandže nosili aj Sväté písmo, ale ešte som nepočul, že by ho niekto použil v praxi. 

19. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Plán na ovládnutie Zeme

Ohnivé pero Q2 2016: Plán na ovládnutie Zeme

„Vážený súd. Dovoľte mi vzniesť obvinenie voči pánovi Bradleyovi vo veci potenciálnej vlastizrady, zadŕžania vládnych informácií, spolupráce s tajnými službami a pripravovaného útoku na planétu… 

12. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Štyria v izbe

Ohnivé pero Q2 2016: Štyria v izbe

Hana rozlepila zaspaté oči. Nespoznával to tu. Biele steny, na kratšej z nich bola akási monštruózna obrazovka, pod ňou dizajnová skrinka. A ešte postele. Štyri. Na jednej z nich poskakoval chudý blonďavý chlapík a obchytkával ste­nu. 

12. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Len jeden

Ohnivé pero Q2 2016: Len jeden

Freinhold Sollers sa bál mnohých vecí. Či už tmy pohlcujúcej Bratislavu alebo ľudí skrytých v nej. Teraz ho však najviac desila veľká ručička náramkových hodiniek. Sledoval ju tak uprene, že neraz vrazil do nejakého turistu, ktorému ani noc nezabránila v spoznávaní ulíc veľkomesta. Ostávalo mu pätnásť minút. 

6. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Jonáš

Ohnivé pero Q2 2016: Jonáš

Znovu na mori. V Osake sme sa zdržali niekoľko dní a dokúpili zásoby. Pán Borheese veľmi plytvá soľou na svoje jedlá. Okrem potravín, cédrového dreva a ľanového odevu, sme nabrali i množstvo cenných rád. Najviac ma však teší výhra katany. Získal som ju v akejsi kartovej hre. 

5. 12. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Pozor na anjelov

Ohnivé pero Q2 2016: Pozor na anjelov

Zlo existuje.Bezprávie a barbarstvo sú na každodennom poriadku.V úradoch korupcia len tak kvitne,na uliciach si plnia vrecká potetovaní pasáci a drogoví díleri sa nikdy nemali lepšie.Mafiáni patria do projektu ochrany svedkov zatiaľčo vreckoví zlodeji sú odsúdení na doživotie. 

28. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Sen o slnku a iných veciach

Ohnivé pero Q2 2016: Sen o slnku a iných veciach

Len, čo jej prvý ranný lúč preskenoval oko, Sen vyletela z postele ako po troch elektrických šokoch. Rozbehla sa na najvyšší vrch. „Slniečko, nevychádzaj ešte, prosím! Nechaj ma dosnívať najkrajší sen môjho života. Vieš,“ zapýrila sa. „Janko prišiel domov a mal chuť.“ 

28. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Zlatý kvet

Ohnivé pero Q2 2016: Zlatý kvet

„To nie je riešenie.“ Vládcov radca mal toho plné zuby. Prechádzal sa po miestnosti plnej magických bytostí, riešiacich neúnosnú situáciu preľudnenia. V krajine ich bolo jednoducho priveľa, ekonomika upadala a spolu s ňou príležitosť…

21. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2: 2016 - Povesť z Le´z gefend

Ohnivé pero Q2: 2016 - Povesť z Le´z gefend

Triedna oslava skončila. Základná škola sa ponorila do ponurého ticha. Siedmaci sa prezúvali a utekali domov. 

21. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Ruiny Bthalftu

Ohnivé pero Q2 2016: Ruiny Bthalftu

Konečne! Po siedmych trpkých dňoch som dorazil. Nechal som Ivarov Dvor za chrbtom a v diaľke vidím obrysy Bthalftu. Sypký sneh síce nahradilo blato, no počasie mi neprialo po celú cestu. Bádateľský tím si ma však špeciálne vyžiadal, nuž som musel uháňať z mrazivých končín Ľadohradu na juh. 

14. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Za svitu splnu

Ohnivé pero Q2 2016: Za svitu splnu

Bezsenné noci, kedy trávim čas pozeraním sa na dokonale guľatý mesiac má skutočne niečo do seba. I dnes tak ako niekoľkokrát predtým sa naň dívam opretý o zábradlie na terase letného sídla. Vánok sa pohráva s korunami stromov a šum lístia vypĺňa inak tichú noc. 

14. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Skafandr

Ohnivé pero Q2 2016: Skafandr

Po zdánlivě nekonečně dlouhém laně, spleteném z milionů nanovláken, sjela kabina výtahu, spojujícího Zemi s vesmírnou stanicí. Kryt kabiny se odtlakoval a rozevřel. Belinda vyšla ven a stoupla na udusanou půdu. Na hledí se začaly zobrazovat holografické funkce. 

7. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Čakáreň

Ohnivé pero Q2 2016: Čakáreň

Muž sedel v preplnenej čakárni a nohou klopkal po zemi. Ľudia okolo neho si čosi šepkali. Vo vzduchu sa vznášal pach staroby, potu a nemocnice. Obzrel sa okolo seba a videl asi dvadsiatich klebetiacich starých ľudí. 

7. 11. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Monštrum menom ED

Ohnivé pero Q2 2016: Monštrum menom ED

Prebrali sa iba niekedy, prichádzali iba pri niektorých. Knihy tvrdili, je to náhoda. Mudrci vyhlasovali, ide o intelektuálne najvyšších. Jasnovidci verili, že sa hovorí o vyvolených. Ľudia, obyvatelia malebného mestečka Pertunuenzo klebetili, ide o zatratených. 

31. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Veniec z kvetov lekna

Ohnivé pero Q2 2016: Veniec z kvetov lekna

Prichádzala jeseň. Za lesom, kde začínalo pole, ležala na medzi Hanka. Hlavu mala opretú o kopček hliny, ktorá sa tam nahrnula pri oraní. Poskytol jej mäkký vankúšik. S nohami položenými v priehlbine medzi oráčinami, hľadela niekde vysoko k nebu. Plávali na ňom oblaky, ako chumáče peria rozfúkané Janom od susedov počas páračiek. 

31. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Maxmisia

Ohnivé pero Q2 2016: Maxmisia

Prešli dva dni, čo odviezli Prstoreza a s ním asi aj môj denník. Pri poslednej vizite nám dopriali riadne fčeličky, pretože sme s Fíkom rozhádzali izbu. Márne som sa snažil vysvetliť, že sme hľadali denník. Ono s kolíkom v puse sa ťažko vysvetľuje. 

24. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Najväčšia hrozba

Ohnivé pero Q2 2016: Najväčšia hrozba

„Pán profesor, v uplynulom týždni vyvolali vaše vyjadrenia obrovské rozhorčenie a vášne v celej spoločnosti. Mohli by ste televíznym divákov vysvetliť svoje stanovisko?“ „Veľmi rád, pán redaktor. V prvom rade chcem všetkých ubezpečiť, že starostlivosť o životné prostredie… 

24. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Kamenná galerie

Ohnivé pero Q2 2016: Kamenná galerie

Po odpoledním sluncem ozářeném úbočí, občasně porostlém nízkými keři, se po úzké prašné cestě pohybovali dva muži. Vedli mezky se zavazadly a postupovali vzhůru k náhorní plošině. Obešli skupinu velkých balvanů a zamířili ke svažujícímu se okraji. 

17. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Materstvo

Ohnivé pero Q2 2016: Materstvo

Chytila sa za vyduté brucho stiahnuté v bolestivom kŕči. Zničeným pohľadom pátrala po sestričke, ktorej by sa mohla zveriť do opatery. Po čakárni sa tmolili iba budúce matky, zväčša v sprievode partnerov. 

17. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Čas ísť

Ohnivé pero Q2 2016: Čas ísť

Ručičky vreckových hodín stáli. Znova, v rovnaký čas, rovnaký deň. Výročie úmrtia jeho starých rodičov. Týždeň po jeho narodeninách. 

10. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Priepasť

Ohnivé pero Q2 2016: Priepasť

Namáhavo sa mi podarilo otvoriť oči. Bol som úplne priviazaný o kreslo koženými remeňmi. Okolo mňa sa rozprestieral kruh svetla, za ním však vládla hustá tma. 

10. 10. 16
Fandom.sk

Kalendár


Ohnivé pero Q2 2016: Stolček

Ohnivé pero Q2 2016: Stolček

Veriaci sa pomaly schádzali na polnočnú omšu. Zababušení do zimného oblečenia, mlčky smerovali do kostola. Neponáhľal som sa. Nechcem tam byť medzi prvými a sedieť kdesi vpredu. Vlastne, ja sem vôbec nepatrím. Idem sem po prvý krát. 

3. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Zobuď sa!

Ohnivé pero Q2 2016: Zobuď sa!

Počul dunivé kroky ťažkých topánok. Pot mu stekal do očí, ktoré ho pálili. Utrel si ich chrbtom ruky a vstal z chladivého mramoru. Priložil ucho k dverám, aby počul, v ktorej miestnosti je votrelec. Počul, ako niečo mrmle, nedokázal však identifikovať, čo to bolo. 

3. 10. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Strom v Poušti

Ohnivé pero Q2 2016: Strom v Poušti

Muž pozoroval skrz hledí skafandru zvláštní útvar v dáli. Jen tak tam uprostřed pouště trčel podivný vysoký pokroucený předmět. Nejistě popošel kupředu. Raketoplán nedaleko zapíchnutý v písku. 

26. 9. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Turecká svadba

Ohnivé pero Q2 2016: Turecká svadba

Tento ľúbostný príbeh sa odohráva v časoch, keď sa Turecko snažilo dostať do Európy. A úspešne. Turci vtedy pobláznili hlavu nejednej Slovenke. Viaceré najprv pobláznili a potom aj uniesli. Voľajaké prv uniesli a nato pobláznili. A mnohé iba uniesli. A niektoré Turci neuniesli, lebo ani Turek neunesie všetko, aj keby sa zbláznil. 

26. 9. 16
Fandom.sk

Ohnivé pero Q2 2016: Dokonalý svet

Ohnivé pero Q2 2016: Dokonalý svet

Skrýval som sa za rohom polozrúcaného domu a snažil sa nedýchať. Bolo to náročné. Moje telo potrebovalo kyslík a ten sa bez dýchania získať nedal. Teda dal, ale iba ak bol človek jedným z tých krvilačných mutantov. Oni boli dôvod, prečo som sa snažil byť ticho. 

19. 9. 16
Fandom.sk